1 март 2011 г.

божествени картофи







Може заглавието на рецептата да ви се стори доста пресилено и нескромно ,но вкусвайки ги ,честно казано,не намирам по-точно определение!

Идеята за тези картофи ме занимаваше от доста време,гледайки Фиеста ТВ .
В заставките към епизодите с Жак Пепен и Джулия,както и в "30 секунди а-ла Ж.Пепен", има откъси,в които показват печен картоф , гарниран със сметана, който много ме съблазняваше.
Тъй като не съм гледала самите епизоди,в които показват как го приготвят, импровизирах. 






Продукти:

8-10 средно големи пресни картофи с тънка ципа
200 гр. заквасена сметана
краве масло
1с.л. олио или зехтин
подправки- копър,чесън-скилидка или пресен,дафинов лист,сминдух,червен пипер,мадраско къри.


Мадраското къри на Котани ми е слабост и присъства в почти всяка рецепта.
То съдържа куркума,кориандър,сминдух,червен и кайенски пипери,сол.






Приготвяне:

Измийте с четка картофите без да ги белите.
Подредете ги в един голям /като за пуйка/ или два по-малки плика за печене,за да са на един ред и да могат при печенето да хванат златиста коричка отдолу и отгоре.
Поръсете в плика сол,червен пипер,мадраско къри,сминдух,пуснете и 1 смачкана скилидка чесън.
Сложете по 1 дафинов лист,1 с.л вода и 1 с.л. зехтин във всеки плик и завържете с лентичката.
Обърнете плика няколко пъти да се омесят подправките и да покрият картофите от всички страни.
Подредете двата плика един до друг в тава,надупчете ги 2-3 пъти с игла,за да не се спукат при печенето и ги сложете в загрята на 170-180 гр.  фурна.
Печете на тази температура около 15 мин.Намалете на 140 гр. и оставете да се пекат още 45 мин.
Изключете фурната и ги оставете да почиват вътре още 10-15 мин.
През това време разбъркайте сметаната със сол и копър.Може да добавите пресован чесън и смлени орехи.
При сервиране на всеки картоф  направете разрез на кръст и притиснете с палеца и показалеца на двете си ръце четирите края надолу,за да се отвори картофа там ,където сте го срязали.
Поставете в процепа по едно юнашко парче краве масло,което се разтапя веднага от топлината на картофа и отгоре гарнирайте с 1-2 с.л. сметана.
Дори и когато  картофите изстинат,като ги запотлите добре в МВ, можете да ги овкусите по същия начин -с масло и сметана,пак са страхотни.
При все,че у дома сме големи почитатели на картофите, и съм ги приготвяла в разни варианти,по-вкусени от тези до сега не сме опитвали.



15 коментара:

  1. Мда, много вкусно изглежда картофчето:).Ще се пробва непременно.Разтварянето на картофа няма да е проблем - гледала съм как го прави мосю Папен:))).
    Приятен ден!

    ОтговорИзтриване
  2. Аелис,ние с теб сме постоянни зрителки и почитателки на Фиестата:))Дано ви хареса колкото и на нас,ще се радвам да споделиш!
    Весел празник днес!

    ОтговорИзтриване
  3. Наистина изглежда божествено!!!

    ОтговорИзтриване
  4. Невероятни картофки! Аз отдавна ги гледам, но някак си ми се разминават до сега. Ти обаче ме зариби окончателно да ги правя :)

    ОтговорИзтриване
  5. Божествени са наистина картофите ти, Еликсирче!!! Непременно ще се пробват :) всички сме фенове на готино приготвени картофки вкъщи!!

    ОтговорИзтриване
  6. Мария,Пепи,Мина,благодаря ви,радвам се,че картофките ви ангажираха вниманието визуално,сега вече остава да кажете дали споделяте моето впечатление от вкуса им!Да ви е сладко!

    Спокойни и вкусни празнични дни ви пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  7. Много ми хареса рецептата за картофките , страхотно изглеждат ,много апетитни ,непременно ще се опита тази рецепта! :))

    ОтговорИзтриване
  8. Наде,привет и добре дошла в моето местенце за отмора!
    Благодаря ти,много ме радваш с тези думи и силно се надявам да ти допаднат картофките!!

    ОтговорИзтриване
  9. Как съм изтървала тези картофки! Браво,Еликсирче! Отново ни изненадваш с нещо ново и съблазнително. Не смея да напълня wish list-a,ще стане километричен:)

    ОтговорИзтриване
  10. Нинка,непременно допълни листата си с тази рецепта,ще ви хареса,гарантирам!
    Картофките се допълват идеялно със сметаната.

    ОтговорИзтриване
  11. Много добре изглежда!Записах си рецептата и аз ще пробвам

    ОтговорИзтриване
  12. От снимките се разнася вкусно ухание, Роси! Прекрасни са и с удоволствие ще ги направя щом се появят пресните картофки. Благодаря ти за тази лесна и съблазнителна рецепта! Благодаря, че сподели и за тези подправки - на Пикантина, и за кърито. До сега не съм ги купувала, но ще ги потърся. Поздрави и приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
  13. Снежи,картофите наистина си заслужават,комбинацията печен картоф и квасена сметана е наистина страхотна.В плик картофите стават сочни.Пекла съм и завити във фолио,но изобщо не е същото.Препоръчвам ти този вариант!
    Пикантина ще призная,че вече не ползвам.Много ми е вкусна,но разбрах,че съдържа Е621 - натриев глутамат,който е канцерогенен.На негово място слагам чист млян червен пипер.Мадраското къри на Котани е букет от няколко подправки,има осезаем дъх на сушена целина,куркума повечко,което придава характерния жълт цвят и още други.
    Поздрави и от мен и хубав ден! :)

    ОтговорИзтриване
  14. Изглеждат фантастично и май май ще се пробват ;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Надявам се да ви допаднат и на вас,Лучи,да ви е сладко!

      Изтриване