15 март 2011 г.

крем-торта с плодове и бисквити


Идеята за тази тортичка е на Гуинет-винаги,когато я направи ми действа изкушаващо!
Аз обаче акцентирах на креместия вкус,затова сложих повече крем отколкото бисквити,а също и плодове.Така отново се получи десерт с моите три критерия-да има крем,плодове и блат,в случая бисквитки.


Продукти:
1 пакет нишесте лимон или пудинг с любим аромат
500 мл. прясно мляко
1/2 пакетче желатин
2 белени праскови от компот
захар на вкус
кора на 1 лимон
1 ванилия
няколко бисквити

Приготвяне:

Накиснете желатина в 50 мл. вода да набъбне.
Загрейте млякото,подсладете със захар на вкус.Размийте нишестето в купичка с малко вода да се разтвори и на тънка струя го добавете в топлото мляко при непрекъснато бъркане,докато крема се сгъсти.Снемате от огъня,добавете желатина в горещия крем,разбъркайте.
В силиконова форма за торта,кекс или мъфини отсипете малко крем.Подредете нарязани плодове и натрошени на едри парчета бисквити и долейте още крем.Ако имате още крем,плодове и бисквити редувайте ги,като накрая завършите с крем и загладете повърхността.
Поставяте в хладилник да стегне-поне 1 час.
Обърнете върху поднос и украсете както ви харесва.





По принцип Гуинет не е предвидила желатин в нейната рецепта,но аз сложих за по-сигурно.

Кремът търпи и други вариации.Например към свареното нишесте,смесено с разтворения желатин,може да се добави подсладена заквасена сметана,или сладкарска сметана,разбита на сняг,или разбити на сняг белтъци.Трябва внимателно да се хомогенизира и да се продължи по същата схема.

5 коментара:

  1. Много слънчева и готина торта се е получила. Аз не си падам по кремове, но хлапетата ми ще я оценят:)

    ОтговорИзтриване
  2. Много свежо и сигурна съм вкусно!

    ОтговорИзтриване
  3. О, наистина много свеж десерт!
    Сладост и слънчево настроение :-)

    Нека и мартенските дни са тъй ведри и слънчеви!

    Поздрави :-)

    ОтговорИзтриване
  4. Мммм :) много обичам такива плодово-кремести творения!!! Чудесна е тортата ти, Еликсирче :) и с повечко кремче - супер!! И много ми харесва предложението ти за вариации със сметана - задължително ще се пробва :))

    ОтговорИзтриване
  5. Ехее,колко мили отзиви-Траяна,Ани,Дими,Мина,много ме радвате,момичета:))!
    Това наистина е един много лесен десерт,непретенциозен откъм направа,и позволява да се импровизира както с крема,така и със съотношението крем-бисквити според предпочитанията!

    Пожелавам и на вас повече слънчеви и топли дни,подсладени с нещо вусно!

    ОтговорИзтриване